Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Żarówki w światłach przeciwmgłowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Żarówki w światłach przeciwmgłowych

    klarus, bo u nas kultura na najwyższym poziomie akurat

  • #2
    [O2] Żarówki w światłach przeciwmgłowych

    Tematu nie znalazłem na forum więc zakładam nowy.
    Chodzi mi o żarówki w światłach przeciwmgłowych w zwykłej cywilnej wersji OII przed liftem.
    W tych lampach są z tego co wiem żarówki H8, które maja moc 35 W. Natomiast w przeciwmgłowych Scout czy RS-ach sa żarówki z tego co pamiętam HB4, mające moc 55 W. Ktoś przerabiał może ten temat? Czy H8 i HB4 są zamienne, jeżeli chodzi o mocowanie w gniazdach w lampach, czy żarówka HB4 mocniej świeci, daje bielsze światło, czy moduł CE nie będzie głupiał od innych żarówek?

    Komentarz


    • #3
      greg44, nie podejdzie p&p

      potrzebujesz przejściówkę HB4 -> H8 albo H8 -> HB4
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz


      • #4
        Ale podejdzie bez większych problemów H11 55W - ta sama ogniskowa i pozycja żarnika, ta sama wtyka zasilająca i znacznie większy wybór jeśli chodzi o wersje premium i temperaturę barwową - tak samo jak w przypadku np. H7 - np. dostępnę są wersje Cool Blue Osrama czy inne białe Philipsa czego niema na rynku w przypadku H8.

        Mam takowe H11 w przeciwmgielnych O2FL w zamian za H8 i jak najbardziej wszystko jest OK, bordnetz też jak widać daje radę (ale czemu nie miałby dać rady skoro taki sam bordnetz w wersji RS zasila 55W żarówki PMG bodajże właśnie HB4). Minimalnie musiałem tylko scyzorykiem podskrobać otwór wejściowy żarówki dla największego z trzech "listków" metalowych cokołu - ale mówię tu o usunięciu około 1mm plastiku...

        Generalnie H8 i H11 są prawie identyczne jesli chodzi o budowę :szeroki_usmiech

        Komentarz


        • #5
          KulfonP, kolego ale on (autor wątku) pisze o OII przed FL a tam sa inne lampy przeciwmgłowe. W O II FL jakie opisujesz w swojej są podwójne (dzienne i przeciwmgłowe) czego nie ma przed FL.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez andrzej1962
            KulfonP, kolego ale on (autor wątku) pisze o OII przed FL a tam sa inne lampy przeciwmgłowe. W O II FL jakie opisujesz w swojej są podwójne (dzienne i przeciwmgłowe) czego nie ma przed FL.
            Ale żarówka jest taka sama więc w czym problem??? Gniazdo takie samo, wtyki takie same to i podmiana powinna być bezproblemowa a napewno o niebo łatwiejsza niż z H8 na HB4, która ma inny bo plastikowy cokół...

            Nie ma znaczenia czy to są lampy z O2FL, przed FL czy z innego auta - H11 za H8 wchodzi bez problemu po delikatnej pieszczocie.

            Komentarz


            • #7
              A jest różnica w świeceniu? Generalnie mam Xenony i chce jak najbardziej upodobnić barwę świateł lamp przeciwmgłowych do barwy świateł mijania.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez greg44
                A jest różnica w świeceniu? Generalnie mam Xenony i chce jak najbardziej upodobnić barwę świateł lamp przeciwmgłowych do barwy świateł mijania.
                Oczywiście że jest - każdy wie jak świeci standardowa żarówka H8 - na żółto.

                H11 np z serii Osram Cool Blue Intense (64211CBI) raz że świeci jaśniej (55W zamiast 35W) to i barwe ma zbliżoną do 4300 jak ori Xenon (katalogowo 4000K, 1350lm)

                ...chociaż teraz tak patrze w katalog OSRAM-a i widzę że pojawiła się nowość w serii H8 również Osram H8 Cool Blue Intense XenonLook 4200K jeszcze ze 2-3 miechy wstecz takiej zarówki od renomowanych producentów nie było na rynku. Wg katalogu jest to 64212CBI (4000K, 800lm)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez KulfonP
                  Zamieszczone przez andrzej1962
                  KulfonP, kolego ale on (autor wątku) pisze o OII przed FL a tam sa inne lampy przeciwmgłowe. W O II FL jakie opisujesz w swojej są podwójne (dzienne i przeciwmgłowe) czego nie ma przed FL.
                  Ale żarówka jest taka sama więc w czym problem??? Gniazdo takie samo, wtyki takie same to i podmiana powinna być bezproblemowa a napewno o niebo łatwiejsza niż z H8 na HB4, która ma inny bo plastikowy cokół...

                  Nie ma znaczenia czy to są lampy z O2FL, przed FL czy z innego auta - H11 za H8 wchodzi bez problemu po delikatnej pieszczocie.
                  OK OK mea culpa. Zaspany byłem :szeroki_usmiech

                  Komentarz


                  • #10
                    greg44, ja mam zamiar sobie wstawić coś takiego na próbę :LINK
                    zdam relację jak już je będę miał - nie chcę wywalać zbyt dużo kasy aby nie pluć sobie w brodę jak mi się nie spodoba :diabelski_usmiech
                    Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

                    => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
                    => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
                    => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
                    "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

                    Komentarz


                    • #11
                      Wally, otóż zakładajac takiego lub podobnego LED-a licz sie z tym, że wynikowy strumień światła i oświetlane pole przed samochodem będziesz miał totalnie g...ne. Taki LED nadaje się do stosowania wówczas, gdy masz zamiar jeździć na PMG jako DRL.

                      W przypadku chęci używania dalej jako PMG lub jako Corner z LEDEM strumień bedzie całkiem inaczej ukształtowany z racji różnic w budowie żarówki halogenowej/wolframowej i LED. Otóż ta pierwsza ma żarnik "punktowy" umiejscowiony w ogniskowej odbłyśnika lampy, LED ma wiele punktów świetlnych na obwodzie sporo oddalonych od ogniskowej odbłyśnika.

                      Jak włączysz taki LED w nocy, to zamiast oświetlonej przestrzeni tuż przed zderzakiem bedziesz miał efekt oświetlenia drzew na poboczach od ziemi po ich czubki :!: bo światło rozproszy się we wszystkich kierunkach.

                      Zatem do wyglądu jak tam wolisz, co do funkcjonalności to raczej pożegnaj się z Cornerem i PMG.

                      A jeśli chcesz jakis kompromis to prędzej sprawdzi się coś o budowie zblizonej do TEGO gdzie źródła światła przynajmniej są budową zbliżone do szklanej żarówki i mają podobna ogniskową.

                      Komentarz


                      • #12
                        KulfonP, cenna informacja - dzięki
                        natomiast Twoja propozycja rozje!@#$%bała mnie cenowo
                        PMG używam latem jak DRL i w nocy służą jako Cornerny a chciałem po prostu zmienić barwę światła z ciepłego na zimny
                        coś możesz polecić w przystępniejszej cenie ?
                        Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally

                        => Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
                        => Volkswagen Passat City 1.6 TDI
                        => Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
                        "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."

                        Komentarz


                        • #13
                          Wally, albo od Osrama to co wcześniej pisałem albo od Motohid TAKIE H8 z tym, że jesli chcesz obniżyć jasność VCDS-em dla DRL to każda nawet niebieska żarówka bedzie siłą rzeczy świecic na żółto bo przy niższym napięciu nie rozświeci się w pełni.

                          Tanich LED-ów generalnie nie polecam a jeśli już koniecznie LED to jakieś na Cree XB-D a nie zwyczajne SMD - przynajmniej takie obudowane i zabezpieczone przed warunkami atmosferycznymi i wilgocią i mające wbudowany stabilizator prądu. Do tego prawdopodobnie tak czy inaczej trzeba założyc rezystory 22-33 Ohm żeby błąd z zegarów zniknął.

                          Za chwilę w dział giełda wystawię H8 LED, które testowo miałem u siebie przez miesiąc, z rezultatem takim jak opisany post wyżej - są to 16xCREE XB-d. Niestety cena nie będzie jakaś super atrakcyjna ale napewno niższa niż u sprzedawców na Allegro. Żarówki takie pobierają około 8W rzeczywistej mocy elektrycznej (0,6A z 13V).

                          A jako alternatywę polecam Aliexpress i poszukiwania H8 H11 LED CREE z co najmniej 6 sztukami XB-D.

                          Komentarz


                          • #14
                            Generalnie jestem przeciwny wszelakim żarówkom LED. Miałem pozycyjne założone, LED, jedne zaczęły migać po tygodniu, drugie z wyższej półki po pół roku.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez greg44
                              Generalnie jestem przeciwny wszelakim żarówkom LED. Miałem pozycyjne założone, LED, jedne zaczęły migać po tygodniu, drugie z wyższej półki po pół roku.
                              greg44 nie wszędzie LED sie sprawdza ze względu na konstrukcję lampy.

                              A co do żywotności...cóz miałeś pecha albo wyższa półka była poprostu za niska...

                              Pozycyjne W5W OSRAM LEDRIVING - mam ponad dwa lata i dalej świecą - cena - 60PLZ za komplet,

                              Dzienne - CREE XB-D (30W) z Aliexpress już prawie 18miesięcy - dalej świecą - cena 80-90PLZ za komplet.

                              Roczne przeloty - 30kkm.

                              Komentarz


                              • #16
                                Potwierdzam słowa KulfonP, od prawie 2,5 roku ledy w dziennych czy też jako pozycyjne świecą bez problemu (te w oświetleniu wnętrza również )



                                CB Harry II ASC + Triflex

                                Pozdrawiam Mirek!!

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez KulfonP
                                  W5W OSRAM LEDRIVING
                                  Nie powodują błędu spalonej żarówki?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez greg44
                                    Zamieszczone przez KulfonP
                                    W5W OSRAM LEDRIVING
                                    Nie powodują błędu spalonej żarówki?
                                    Nie, przynajmniej w moim bordnetzie 087 J i musi to być ta wersja lepsza W5W (Premium 2850) bo są dwie - jedna kosztuje 50PLZ (Standard 2880), druga 60-70PLZ (Premium 2850). tak czy inaczej LED taki pobiera poniżej 100mA i też jestem mile zaskoczony że błędem nie wali...

                                    Przy okazji dla niezdecydowanych - tak świeci zestaw oświetlenia:
                                    Reflektor główny - OSRAM D1S XENARC ORIGINAL + W5W OSRAM LEDRIVING 4000K
                                    Halogeny - H11 55W OSRAM COOL BLUE INTENSE

                                    Balans bieli w aparacie ustawiony na światło słoneczne




                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Też mam Osram W5W z tym, że kupiłem te 6000 K. Błędu nie powodują ale do H7 Osram Cool Blue są zdecydowanie za "zimne" :idea:
                                      Antyfotoradar Valentine1
                                      Harry II Classic+Sirio ML145

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Założyłem H11 55W OSRAM COOL BLUE INTENSE, faktycznie świecą mocniej od H8 standardowych, ale do barwy oryginalnych Xenonów im daleko. Zauważyłem, że reflektor przeciwmgłowych bardziej się nagrzewa niż wcześniej i to znacznie. Zastanawiam się, czy nie będzie miało to negatywnego skutku, np. w postaci wypalenia odbłyśnika? Ktoś podpowie, z czego są wykonane reflektory przeciwmgłowe w RS lub Scoute (plastik, czy mają szkło)?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          jak nie bedziesz non stop na tym jezdzic to nic sie nie stanie. A dodatkowe waty musza dawac wiecej ciepla.

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X